Монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг в Україні стартує з 1 жовтня 2019 року
Паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі — готівкова і безготівкова. Зокрема пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматичному режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через Ощадбанк. Для цього Ощадбанк вестиме у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально. Після того, Ощадбанк здійснюватиме переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та Ощадбанк.
Пільги у готівковій формі призначатимуться усім бажаючим пільговикам на підставі особисто поданих заяв до управління соціального захисту населення. Управлінням щомісяця до 25 числа формуватимуться реєстри пільговиків для виплати пільг у готівковій формі і передаватимуться до Мінсоцполітики. Після чого, Міністерство, опрацювавши отримані реєстри, надсилатиме їх до Ощадбанку та переказуватиме зазначеному банку кошти для виплати монетизованих пільг.
Таким чином, кошти надходитимуть на особисті рахунки пільговиків, які зможуть зняти їх з власного рахунку.
Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.
У разі отримання від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг інформації про наявність простроченої понад місяць (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати послуг, сума якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, у пільговиків, які отримують пільгу у готівковій формі, виплата пільги з наступного місяця здійснюватиметься у грошовій безготівковій формі.
УВАГА! З метою автоматичного розрахунку пільг на оплату житлово-комунальних послуг та уникнення розбіжностей персональних даних, необхідно ТЕРМІНОВО:
- надати до Управління номери мобільних телефонів пільговиків (будь-яким зручним способом)
- у разі зміни адреси місця реєстрації (проживання) пільговика, або зміни складу сім’ї (одруження/розлучення/народження дитини) повідомити орган соціального захисту.
ТЕЛЕФОН ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ: 2-10-03,
або за адресою: вул. Соборна, 20, 2 поверх, кабінет № 6