«

»

Роздрукувати Запись

Мистецтво діалогу через ненасильницьке спілкування

У своїй професійній діяльності соціальний працівник має справу з різними сферами життя людини в суспільстві: здоров’я, право, освіта, планування сім’ї, зайнятості населення тощо. Він надає групові та індивідуальні консультації, працює з випадками різного рівня складності, проводить профілактичні заходи

Спілкування відіграє провідну роль у житті людини. Без нього складно уявити процес виховання, формування, розвитку особистості, міжособистісні контакти, а також управління, обслуговування та інші види діяльності в різних сферах нашого життя. Соціальному працівнику в межах своїх посадових обов’язків потрібно постійно спілкуватися з людьми, вислуховувати їхні проблеми і переживання, допомагати, підтримувати їх. Важливою особливістю діяльності соціального працівника є вміння вести діалог, організовувати процес комунікації, управляти ним, уміти вислухати, переконати, мотивувати клієнта, створити атмосферу довіри, зняти напругу тощо. Тому поруч із професійними знаннями і вміннями здатність вести діалог і досягати успіху в комунікації є однією з найважливіших якостей професійної майстерності соціального працівника, яка базується на ненасиллі та емпатії.

З метою використання соціальним працівником ненасильницької комунікації у роботі з клієнтами, 30.07.2019р. Ізюмський міський центр соціальних служб для сім»ї, дітей та молоді, для проведення тренінгу на тему: «Мистецтво діалогу через ненасильницьке спілкування», запросив  Олександра Чернуху – представника «Школи Інженери Порозуміння». Захід, в якому взяли участь співробітники Управління соціального захисту населення Ізюмської МР, Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ізюмської МР,  проходив в приміщенні  Ізюмського Центру соціальної згуртованості  «Карітас Харків».   

В ході тренінгу були розглянуті моделі спілкування, розроблені психологами, виділені способи комунікацій, яких слід уникати в спілкуванні. Їх перелік допоможе розпізнавати насильство і ненасильство в спілкуванні, в побудові діалогу з клієнтом, та для подальшої результативної роботи в соціальній галузі.